Så gör du en felanmälan

Aktiveringsfel kan visas om produktnyckeln redan har använts på en annan enhet. Har du säkerställt att du har aldrig använt produktnyckeln tidigare så kan du läsa vidare nedan om vad för information vi behöver från dig för att åtgärda felet du upplever när du försöker aktivera din Windows. 

Om kundsupporten har begärt mer information av dig så är detta även en bra guide på vad du behöver skicka oavsett felkod.

Steg 1

Ta en skärmdump eller en bild med mobilen på felkoden. Se till att Utgåva, Aktivering, Produkt-ID, Produktnyckel med de sista 5 tecken samt felmeddelandet syns med i samma bild.

Exempelbild:

Steg 2

Välj Start > Inställningar > System > Om.

Eller tryck här för att öppna inställningar för Om direkt. (Direkt länk fungerar endast för Windows 10/11). 

Ta en skärmdump eller en bild med mobilen på hela Om fönstret.

Instruktioner på hur du hittar Om datorn för Windows 7 / Windows 8

Steg 3

Nu när du har all information vi behöver för att åtgärda aktuella felet, skicka din felanmälan här så löser vi det på nolltid!

Om du har ett pågående ärende med kundsupporten, skicka informationen i samma tråd för att slippa längre hanteringstider.

Besvarade detta din fråga? Tack för responsen Det var ett problem med att skicka din feedback. Försök igen senare.

Behöver du fortfarande hjälp? Kontakta oss Kontakta oss