Office 2016/2019/2021 (Aktiveringsinstruktioner)

Här beskriver vi hur du installerar och aktiverar det Microsoft Office-paket som du har köpt från oss. Det går bra att kontakta vår support om du har några frågor eller får problem med någon bit av installationsprocessen. Instruktionerna passar PC och Mac.

OBS! Till dig som har köpt Microsoft Office 2021 Professional Plus (PC) finns instruktioner här.

OBS! Till dig som har köpt Microsoft Office 2021 Home & Business (MAC) och använder macOS Big Sur eller Catalina, ladda ner direkt här och aktivera Office på ditt skrivbord. För övriga macOS versioner, följ instruktioner ovan.

Innan du börjar:

Avinstallera alla tidigare Office-paket eller / och Office-program innan du påbörjar installationen för att minska risken för strul.
Steg 1 – Börja med att ladda ner Office-paketet. Det gör du via denna länk. Därefter ska du logga in med ditt Microsoft-konto. Du får ange din produktnyckel och sedan kan du ladda ner programvaran.
Steg 2 – Öppna nu filen för installation och följ instruktionerna för att installera klart.

Steg 3 – När installationen är klar så kan du kontrollera att aktivering är genomförd. Öppna Word och klicka på Konto som du ser längst nere till vänster. Då kommer du att se om det hela har fungerat och installationen är genomförd.

Besvarade detta din fråga? Tack för responsen Det var ett problem med att skicka din feedback. Försök igen senare.

Behöver du fortfarande hjälp? Kontakta oss Kontakta oss