Förberedd dig inför fjärrhjälp

I denna artikeln går vi kort igenom allt du behöver veta inför fjärrhjälpen för att den ska gå så smidigt som möjligt.

Så gör du för att få fjärrhjälp

  1. Beställ fjärrhjälp här.
  2. Boka din tid här. Om du inte hittar en ledig tid, kontakta kundtjänst, lämna ett order nummer samt att du vill boka in en passande tid för fjärrhjälpen.
  3. Efter att du har genomfört din bokning kommer en inbjudan till TeamViewer-sessionen att skickas till dig via e-post. Du kan förvänta dig att få denna inbjudan i god tid före din reserverade tid, men senast 5 minuter innan.
  4. Klicka på länken i inbjudan och följ steg-för-steg-instruktionerna för att ladda ner Teamviewer och sedan ansluta till din fjärrhjälpssession.
  5. Det var allt! Nu är det bara att invänta den reserverade tiden.
  6. När det är dags, kommer en TeamViewer-ruta att dyka upp på din datorskärm. Den kommer att fråga om du vill ansluta till sessionen. Ge ditt godkännande så är vi redo att börja!

Så förbereder du dig

  1. Se till att din dator är laddad och internet uppkopplingen är stabil.
  2. Försök att vara i en omgivning där du inte blir distraherad.
  3. Håll koll på din skärm under hela sessionen.

Bra att veta

  • Du behöver vara närvarande bakom datorn under hela sessionen.
  • Du behöver ha ett Microsoft-konto tillgängligt, om du inte har ett Microsoft-konto idag, behöver du registrera ett.
  • Fjärrhjälpen kräver inga telefonsamtal, all konversation sker via TeamViewer chatten.
  • Vi kommer aldrig ha tillgång till dina inloggningsuppgifter. Inloggningar till konton eller dylikt görs på egen hand.
  • Vi kommer aldrig att radera program, bekräfta villkor m.m utan din godkännande, all konversation sker via TeamViewer's egna chatt. 
  • Du kommer att behöva ladda ner TeamViewer, mjukvaran som kopplar en temporär koppling mellan datorer för fjärrstyrning.
  • Vi kan inte ge en ungefärlig tidsåtgång för fjärrhjälpen, det kan ta allt från 10 min till 1 timme beroende på många olika faktorer såsom din internet hastighet eller eventuella fel som kan uppstå.
  • Viktigt att du är i tid och har koll på ditt mejl. Avbokning måste ske 12 timmar före den reserverade tiden. Ingen återbetalning sker vid utebliven avbokning eller missad fjärrhjälp.
  • Observera att fjärrhjälpen endast omfattar installationen av Office eller andra tjänster som har överenskommits på ett tydligt sätt. Tjänsten inkluderar inte hjälp med andra datorproblem som inte specificerats i avtalet.

Inte mer komplicerat än så! Vi önskar att din session för fjärrhjälp går smidigt, och tveka inte att kontakta oss på support@programvarukungen.se om du skulle ha några frågor eller funderingar.


Vi förbehåller oss rätten att omboka eller ändra den reserverade tiden för fjärrhjälpen. Om detta blir nödvändigt kommer vi att meddela dig senast 12 timmar före den planerade tiden. Observera att vi kan vara försenade till den reserverade tiden på grund av omständigheter utanför vår kontroll, så som elavbrott eller liknande. Om sådana situationer uppstår kommer vi att meddela dig i god tid eller arbeta för att hitta en alternativ lösning.

Besvarade detta din fråga? Tack för responsen Det var ett problem med att skicka din feedback. Försök igen senare.

Behöver du fortfarande hjälp? Kontakta oss Kontakta oss